*Pysselmåndag*

God morgon!
 
Idag gör jag ett julkort som är bra om man vill göra samma kort till alla man skickar julkort till :)
 
Detta är allt man behöver :) En stämpeldyna, två färger glitter, två stämplar,
halvstenar, halvpärlor, band/snöre, sax, svart o vit penna, 3D kuddar o dubbelhäftande
tejp i två olika storlekar :) och så klart en kortbas o enfärgat papper :)
 
Jag börjar med att mäta tomtestämpeln så jag vet hur stort papper jag måste klippa ut!
 

Jag klipper ut lagom stor bit o stämplar min tomte där på o färglägger mössluddet
o skägget med den vita pennan :)
 
Sen mäter jag ut på kortet där tomten ska sitta o gör en ram med dubbelhäftande tejp :)
 
Strör på det ena glittret....
 
.....Och "smetar" ut med fingret :)
 
Gör en till ram (med den smalare tejpen) o strö på den andra glittret :)
 
Sätt tomte bilden på 3Dkuddar o klistra ditt :)
 
Klipp ut en lagom stor bit till o stämpla den andra stämpeln!
 
Sätt den också på 3Dkuddar o klistra ditt sätt även ditt några halvstenar o halvpärlor :)
 
KLART!!! :)
 
Enkelt men väldigt juligt :) o tar ca 10 min att göra så man hinner fortfarnade göra egna julkort
och skicka iväg :D
 
Det var allt för denna måndag :)
 
Över o ut!!

Kommentarer
Postat av: Lovisa Karlsson

Jättefina:) Jag hörde av Amanda att du kan blogga via mobilen, jag undrar hur du gör det. Är det via en app eller hemsidan?

Svar: Heej! Tack :) om man har iphone kan man ladda ner en app men om man inte har kan man blogga via hemsidan men man kan bara blogga med text men ingen bild :( jag kan bara blogga med text från mobilen har provat allt möjligt för att få till med bilder men jag har inte klarat det :( lite trist tycker jag att man måste ha iphone för att kunna blogga från mobilen :/ jag har även mejlat och frågat varför det är så men inte fått något svar :(
Erika S

2012-12-21 @ 08:57:17
URL: http://kasivol.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0