*Pysselmåndag*

God morgon o välkomna till en ny *Pysselmåndag* :)
 
Idag har jag gjort ett ganska snabbt pyssel,
Nämligen.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Ett kuvertkort
Bra att ha till tex presentkort eller pengar :)
 
Börja med ett fyrkantigt papper mitt är 30x30 cm
 
Vik på mitten
 
Och åt andra hållet!
 
Så här ska det se ut :)
 
Vi in alla hörnen mot mitten!
 
Så det blir så här!
 
Vi ihop...
 
....och vänd!
 
Vik igen så det blir som "två" kuvert som sitter ihop
 
Limma ihop.
 
Så det ser ut så här:)
 
Limma nu ihop "flärpanna"
 
Nu ser både fram o baksidan likadanna ut, så välj vilken du vill ha som framsida
o limma ner trekanterna på "baksidan"
 
sen är det dags att börja dekorera, jag punchade först ut en bård
 
O limmade ditt den på undersidan av "flärpen"
 
Sen tog jag andra delen av det jag punchade ut o satte på ovansidan
av "flärpen"
 
Jag försökte göra detta kort lite mer "manligt" fast juligt så jag
satte ditt en rund grå cirkel som jag vitembosslat "god jul" på o skrivit
"önskar" på o sen knöt jag ett svart snöre runt kortet :) För det
ända jag inte har kommit på en bra lösning på att själva "stängande av kortet"
de ideer jag kollat på, på youtube o bloggar knyter de ett snöre runt, men jag klurar på någon
annan lösning :)
 
Här är ett annat kort jag gjort :) Ser att färgerna ser ut att skära sig mot varandra
men det är nog datorns (eller kortets) fel för det ser bra ut i verkligheten.
 
Här har jag valt att puncha ut en hjärtbård o sen använnt tejp på andra sidan,
Jag knöt en rosett o limade ditt den
 
Sen använde jag en cirkel som jag glittergrön embosslade "god jull" på o sen har jag använnt
mig utav dubbelhäftande tejp som jag sen strött glitter på i två gröna nyanser
 
Så det var mitt pyssel för denna måndag :) hoppas ni gillar det?
 
Nu ska jag fixa mig lite för om ca 20 min ska vi fara in till stan, för nu ska andra o sista helvetestanden
bort, ÄNTLIGEN!!!
 
Får se hur mycket jag orkar blogga de närmaste dagarna, det beror på hur "stor" operationen blir :/
 
Över o ut
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0