*Pysselmåndag*

Hej och välkomma till *pysselmåndag* :)
 
Idag gör jag ett "Zig zag card"
 
 
 
Detta kort visar jag hur man gör jag idag :)
 
Börja med ett papper 30x25 cm antingen enfärgat eller mönstrat på BÅDA sidorna
 
Så här ser min mall ut som jag alltid använder till ett "zig zag card"
Hoppas ni ser vad det står? skicka en kommentar till mig annars så
kan jag ge er måtten. Högst upp innan sluttningen börjar står det 0.5 cm
 
Dela pappret så du får två papper på 15x25 cm
 
Bigga papprena vid 10cm 15 cm 20cm och 25cm
 
Så ska det se ut!
 

Sen klipper du till slutningen, börja 0.5 cm ifrån
 
 
Tills sista biten mäter 6cm
 
 
Sen klippte jag kanten men en kantstans men det var jätte svårt att få det snyggt :S
Så gör inte det om ni inte känner er väldigt säkra på det!
 
Sen klipper ni ut en ruta/flik på ena pappret ca 1.5cm in på varje sidan
 
 
Limma nu ihop de två delarna :)
 
Så ser det ut så här :)
 
Och så här ser det ut stängt!
 
Klipp ut en lagom stor bit av ett papper som du vill skriva ditt medelande på...
 
Jag valde att måla en ram runt kanten, ni kan ju göra det ni tycker passar :)
 
Sen är det dags att dekorera och som sagt gör vad ni tycker passar ert kort :)
Jag gjorde ett tackkort!
 
 
 
Och för att stänga det knöt jag ett band om :)
 
Detta "zig zag card" stängde jag med ett pappersband runt kortet
 
Det går hela vägen runt kortet och man skjuter/glider på det på kortet :)
 
Och så här dekorera jag det andra :)
 
 
Det var allt för idag :)
 
Över o ut!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0