*Pysselmåndag*

Hallojs!
 
Dags för *pysselmåndag* igen :D
 
Idag ska jag visa ett teknik jag tycker är SUPER rolig (kladdig men rolig)
 
 Jag ska visa hur man gör bakgrunden till detta kort :) 
Jag började med att ta fram mina Glimmer Mist Spray från Tattered Angels (detta är
alla färger jag har, tycker dem är riktigt fina men saknar någon grön färg) men vilken sorts
ink med sprayfunktion funkar för detta projekt :)
 Sen använder jag alltid en gammal låda när jag gör detta :) jag har valt en större
pappersbit så jag kan få ut några stycken bakgrunder när jag ändå håller på :) detta är ett vanligt
akvarellpapper (de tål att blötas ner mycket!!)
Sen är det bara att börja spreja, jag har aldrig en planering om hur jag skan spreja utan jag 
tar det som det kommer. Jag har även ett sugrör som jag använder när jag sprejar, för att
få en "splattkänlsa" jag sprejar först sen blåser jag i sugröret på färgen så den sprider
ut sig :)
 Pappret kommer att rulla ihop sig, men det gör inget jag sprejar på ändå ;) sen får man klura 
lite på hur man ska få till stänken, jag skruvar av sprejfunktionen på flaskorna och skvätter
med hjälp av det lilla plaströret som suger upp färgen (svårt att beskriva, hoppas att ni
förstår ändå, annars får ni kommentera så ska jag försöka visa)
 Sen är det bara att låta det torka (och då rätar pappret ut sig) men jag tycker det är så
trist att vänta så jag kör med min embosslingspistol så det torkar super snabbt ;)
Vill man ha mer "oblandade" färger får man spreja en färg först, som man låter torka
och sen får man spreja nästa och låta torka osv osv...
 Sen kan man antingen ha bakgrunden som den är eller lägga till några stämplar :) jag gillar 
runda stämplar till denna sort av projekt...
Jag använde mig utav dessa stämplar (från ett stämpelset jag varken vet namnet på eller
vart jag har fått det ifrån) men man kan använda sig utav tomma värmeljushållare, plastmuggar,
allt som är runt, men då kan man nog använda sig utav en riktig färg (akryl eller dylikt) och
inte en stämpeldyna som jag har använt till dessa stämplar!
Sen är det bara att stämpla på (tänk på att mitt papper ska bli fler bakgrunder där av så många 
stämplar)
Sen skar jag till en passande bit och satte på ett kort :)
Sen dekorerade jag kortet med en text och några blommor och blad i hörnet :)
 
Sprejen glimmar/glittar så fint :)
Blommor, blad och pärlor!
 
Våga prova detta, det är kladdigt och man blir inte så snygg om fingrarna men det är
SÅÅÅÅÅ skoj!!!!!
 
Kom ihåg har ni några frågor om det jag gör, skriv en kommentar så jag försöka
besvara frågan så snabbt jag kan :)
 
Över och ut!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0