*Pysselmåndag*

Var ett tag sen jag hade *pysselmåndag* men nu är det dags
att införa det igen! Tycker jag iallafall, vad tycker ni??
 
Idag ska jag visa hur jag gjorde detta bokmärketag/blommtag/presenttag
kalla det vad ni vill! Tags tycker jag man absolut inte kan få för många utav,
man kan ha dem till och på allt :) att bara knyta den runt en chokladkaka till
någon som är sjuk eller "bara" behöver muntras upp är väl aldrig fel??
 
"Idag är jag stark" tycker jag man ska säga till sig själv varje morgon :)
Jag började med att klippa ut en tag som har dessa mått, Hörnen klippte till genom att mäta
en cm på varje sida och så klippte jag mellan markeringarna :)
(när jag gör vissa saker som jag vet jag kommer att göra måånga gånger
Tex denna tag, så gör jag alltid en mall i hårdare papper som jag sedan bara
kan rita av och klippa ut och det har jag gjort med denna eftersom jag tycker
om att altra tags!)
 Sedan valde jag en stencil som jag tyckte passa :) tror detta ska föreställa vallmo :) Jag tog lite
dubbelhäftandetejp som jag tog bort den väsra klistret på genom att peta på det med fingret ett
par gånger, sedan satte jag fast tagen på arbetsytan och la stecilen över och tejpade fast den
med washitape...
 ...Sen valde jag de färger jag tyckte passa (Versa Color har ett mycket bra och brett utbud av
stämpeldynor, de är små och billiga så man kan köpa på sig ett helt gäng utan att de
tar så stor plats och lämnar inte ett jätte stort hål i plånboken)...
........Sen tog jag fram min fingerdutt (eller vad dem nu heter, finns att köpa billigt på de
flesta pysselställen)...
 ...Sen började jag färglägga min tag :)
 Så här blev resultatet :) Men jag tyckte den var lite väl vit så jag tog fram min.... 
 ...Distress ink i " Vintage photo" och min blendingtool..
 ... Och färgade in min tag lite :)
 ...Sen använde jag mig utav stämpelsetet "mitt liv" från You Do. 
 Och stämplade "Idag är jag stark" 
 Sen använde jag mig utav den lilla stjärnan från stämpelsetet "baby" också från You Do
 Och embosslade några stjärnor i guld!
 Klaaar!! :)
 
Hoppas ni blir inspererade av att göra några tags, scrapbooking behöver inte vara så avancerat
utan se till att ha kul och pröva er fram!
 
Över och ut!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0