Skola!

Denna vecka var det dags att fara ner till skolan igen, för näst sista
gången!!! Känns jätte tråkigt att jag bara kommer att träffa mina underbara
klasskamrater en gång till innan utbildningen är slut :( Kan knappt
förstå att jag snart gått ett år i skolan o_O Men här kommer lite bilder
ifrån denna vecka! Kan ju säga att västkusten måste vara det vackraste
stället man kan vara på, på hösten :) berg och dalar med de mest
fantastiska färger man någonsin kan uppleva :D Lite trist att
det var jag själv som körde, ville stanna hela tiden och fota det fantastiska
landskapet!
 Så här såg det ut ÖVERALLT!! Helt fantastisktk!!!
 
 Detta är bakom huset vi bor i när vi är på skolan :) 
 
 
 
Denna gång var vi på studiebesök på en plantskola och en fruktodling.
 
 Först var vi på Essungaplantskola och här visar han sticklingarna som i november
kommer grävas upp. 
 
 
 Sen kollade vi in ALLA träd som han odlade, det var huuur många som helst!! 
 
 Vissa var fantastiskt vackra!!
 
 Kommer tyvärr inte ihåg vad detta träd heter men kan det bli finare?? 
 
 
 
Han odlade även några speciallformade träd :)
 
 Och här visar han sin containerodling dvs sina inkrukade växter.
 
Sen for vi för att kolla in en äppelodlingen "Jonslunds äpplet"
Han säljer kravodlade äpplen och must.

 Han hade ca 1300 träd och 130 olika sorter!! 
 
 Vi fick äta huuur många äpplen vi ville, så vi åkte där ifrån kissnödiga och med onda
magar ;) haha!
 
 Han odlade allt från små äpplen.....
 
 ....Till stora :)
 
 Många äpplen....
 
.....Och vackra äpplen!
 
Sen for vi tillbaka till skolan och hade i smyg lite ölprovning på kvällen :P
 Vissa godare än andra ;) 
 
Sen har vi lagt lök (japp det heter att man lagt lök, inte satt lök) som till våren blir tulpaner!
 Först skulle substratet blandas till, detta innehåller, jord, torv och sand!
 
 Sen skulle backarna fyllas...
 ........Och vattnas!
 
Sedan skulle löken läggas och täckas med sand och så in i kylen i ca 15 veckor. 
Den lök jag la heter "Pretty woman" kan det bli ett finare namn??
 
 
 Fina prydnadspumpor :)
 
 Denna köpte jag plus en vit och en gul av samma sort! 
 

Detta var allt för denna gång!
 
Över och ut!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0