Söndag!

Jag älskar verkligen helgmornarna (stavning??) vakna när man vill,
gå ner och tända i kaminen och göra go'frukost :D
 Mysa framför tv och bara vara :)
 
Och idag infann sig äntligen pyssellusten igen (nog för att det blev julpyssel, men pyssel som pyssel) :D Youdo har haft en pysselutmaning i december och
här kommer mina bidrag till de fyra utmaningarna :)
Det var fyra utmaningar:
#Winter Lights
#Less vs. More
#Crazy christmas
#Share the Christmas Spirit 
Man fick tolka dem hur man ville men det la upp några inspirationsinlägg inför varje utmaning :)
 
Den första utmaningen #Winter lights
Jag valde myyycket glitter för man tänder så mycket ljus på vintern/julen som glittar så mysigt,
sen tog jag en snöflinga eftersom det alltid blir så ljust ute när snön kommer, och en passande
stämpel :D
 
Nästa utmaning var #Less vs More! Jag gjorde två flaskkort där jag använde samma material
på både men som sagt "less" på ena och "more" på andra :)
 
 
 
 
Nästa utmaning var #Crazy Christmas man skulle skapa något juligt med ojuliga färger och
dekorer :)
 
Jag valde att göra julkulor i gult och orange, sen tycker jag att pilarna på sidan ser ut
som granar sen valde jag svarta snören och svart text men jag var tvungen att sätta
 ditt lite bling också på kulorna ;)
 
Sista utmaningen var #Share the Christmas Spirit: Man skulle vissa hur man kunde sprida
julstämning :)
 
 
Så då gjorde jag en blompinne :)
 
Idag har vi även haft mamma och pappa på besök, vi har ätit tacos och badat tunna :D
Jag gjorde egna tacobröd :)
 jag gör ju ofta på en höft och så såg jag något recept på nätet för ett tag sen som jag typ
kom ihåg och så prövade jag mig fram lite :P så ni får väl pröva er fram lite också!
(recept: ca 7-8 dl rågsikt
1 tsk bakpulver
1 tsk salt
1 msk olja
ca 2 dl vatten )
Se till att kavla tunt :)
Grädda i torr het panna, det går ganska så fort!
Linda in dem i en bakduk! KLART!! Super goda blev dem :D
Salladen :D
 
 Vid badtunnan :) det var sååå mysigt <3 Tack för en trevlig kväll bästa mamma o pappa <3 
 
Imorgon är både jag och P lediga eftersom vi ska på begravning :( så nu sitter vi framför kaminen 
och kollar på film och myser i soffan <3 (eller vi ska göra det nu när jag har bloggat färdigt ;) hehe)
 
Över o ut!
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Tack själv för en mysig söndagkväll med mat och bad i tunna.
Puss o kram

2014-01-13 @ 17:16:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0