*Pysselmåndag*

Hej och välkomna till *Pysselmåndag*
 
Idag har jag dekorerat en stor tändsticksask
 
Börja med att ta fram en stor tändsticksask!
 

Skär/klipp ut två bitar som är lika stora som asken
 
Jag dekorera alltid pappret innan jag limmar ditt det på asken!
 
Jag började med att stansa ut hörnen!
 
 
Sen klippte jag ut en liten röd bit som jag limade ditt bakom hjärtana
 
 
 
Sen stämplade jag en text!
 
Satte ditt lite mönstertejp...
 
 
...Dubbelhäftande tejp som jag strödde glitter över!
 
En streckad linje....
 
....Och några prickar!
 

Och till sist ett litet hjärta :)
 
Till baksidan gjorde jag likadant med mönter o dubbelhäftande tejpen
sen stäplade jag "god jul o gott nytt år" klistar ditt några hjärtan o gjorde
några streckade linjer!
 
Sen limmar man ditt både fram o baksida!
 
Sen klädde jag in mina ljus med mönstertejpen!
 
Fyra ljus till en stor ask tycker jag är lagom (om man som jag ska sälja den)
 
"Klädde" även sidan med tejp!
 
Lite glitter lim på hjärtat
 
 
Framsida...
 
...Baksidan!
 
KLART!!
 

Här kommer några andra jag gjort!
Den högra: Glitter, glitter o glitter
Glittriga ljus
Svart, vit o glitter
Svart vita ljus
Rött med clearembosslade snöflingor o halv stenar
Rödprickiga ljus!
Rött, vitt, grönt o glitter
Prickiga o hjärtljus
 
Det var allt för denna gång :) hoppas ni gillar det!
 
 
En sista bild bara :)
Findus gillar att sova i mattes pyjamasbyxor ;) hehe söt va??
 
Över o ut!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härlig pysselidé, det är säkert någonting jag kan göra med min yngsta dotter! Tack!
PS: Jag har gjort en tepåsekalender, och en bild finns ;)

Svar: Jaa passar perfekt om man ska pyssla med barn :D spännande ska jag kolla in på engång!
Erika S

2012-11-27 @ 12:07:50
URL: http://fruvallmo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0