Pluggar pluggar pluggar!!!

Nästa vecka är det dags att fara ner till skolan igen :)
men det betyder att jag kommer ha prov på 41 blommor som jag ska
kunna på både svenska och latin :S jag har nu lärt mig 31 st någorlunda
jag kan ca 20 utan problem resten kan jag ibland ;) haha men de tio som är
kvar kommer jag aldrig att kunna lära mig känns det som :( skit svåra ord :/
typ Rabatteternell "Helichrysum petiolare" eller Pysslingskrage "Mauranthemmum paludosum"
HUR ska man lära sig dem namnen???? ghaaaa blir galen ;)
 Har skrivit ut bilder på alla blommor och sen skrivit namnen på baksidan och det funkar
riktigt bra faktiskt, men inte på de blommor man varken kan uttala eller stava :/ Skit också!!
 
Jaha göra mig en kopp te och sen fortsätta plugga :)
 
Över och ut!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0