Den gångna helgen!

Godagens!
 
Denna helg har varit full med bra händelser :) o efter förra veckans "fullt upp" behövdes det :)
 
I lördag var jag först på julmarknad i hökärr o kolla läget lite o sen på kvällen for vi iväg till
kyrkan o kolla på Advent/lucia konserten :) Såååå fint :D
 
Det var församlingskören med ledning av Staffi Lantos o kören "kör hårt" med ledning av
Maggan Lindman som bjöd på underbar julmusik bland annat "Joy to the world", "Jul, jul strålande jul" , The little drummer boy", "Julen är här" och "Nu tändas tusen juleljus"
 
Prästen Karin Wibom och Anders Nordin sjöng solo
 
Det kom ett luciatåg (med två lucior) från Näshulta friskola o friförskola :)
 
De va såå söta o sjöng fint :) Kollekten som togs upp i slutet gick oavkortat till
friskolan o friförskolan :D
 
Sen sjöng min egna svärfar solo med låten "O, Helga natt" :D mycket
bra!
 
Sen for vi hem o jag drack lite glögg o sen somna jag som en klubbad säl i soffan :P
 
På söndagen städade/julpynta jag det sista och på kvällen bjöd jag på trerättersmiddag
för att fira andra advent och att jag hade namnsdag :)
 
Meningen var att det skulle vara jag och P, mamma o pappa, Svärfar o svärmor
men då pappa låg hemma med magsjuka blev vi "bara" fem :)
 
Det var första gången i mitt liv jag bjöd på trerätters :)
 
Det blev pustasoppa med bröd till förrätt:)
 
Till huvudrätt blev det vitlöksost inrullad i lövbiff, klyfftpotatis och himelsksås
av grädde o vitlöskosten :) mums (glömde fota min tallrik så fota pappas
matlåda ;) hehe)
 
Och till efterrätt hade jag gjort pepparkakscheescake :P mmmm sååå god :D
 
Ja det var min helg :) hoppas ni har haft en bra helg??
 
Nehe nu måste jag göra mitt pyssel så jag kan lägga upp det till er inom en snart framtid :)
 
Hörs snart igen!
 
Över o Ut!
 

Kommentarer
Postat av: mamma

Vad roligt att jag fick se bilder från lucia.Vill även tacka för 3-rättersmiddagen vi fick.
Puss o kram

Svar: Tack! jag har fler bilder :) tar med dem till jobbet på torsdag!Puss o kram <3
Erika S

2012-12-10 @ 17:26:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0