Renoveringskaos o pyssel!

Tjena!
 
Just nu är jag såååå less på kaoset vi lever i, för cirka två veckor sen byte vi sängar
o sänggavel :) men när man inte har så stort hus för övrigt blir det snabbt rörigt och
då menar jag vääääldigt rörigt!!!! :( :( usch o fy o blä!!!
 Och i början(ca 2 dagar) stod mycket av sakerna som skulle upp här nere :( och det var
rena kaoset, men vi fick i ordning någorlunda till jul :) (fast det ser fortfarande ut som
ett bombnedslag på övervåningen!! men men) och nu håller vi på i hallen så nu är det både
kaos uppe o nere :( och det har det vart sen i går morse och jag hatar det såååå mycket
redan!!! men förhoppningsvis blir vi klara imorgon eller på måndag :D o då ska
jag visa er i bloggen hur det blev :) bilder på övervåningen kommer nog att ta en stund
för där orkar jag inte ta tag i röran :P Jag tycker fruktansvärt synd om dem som lever
i renoveringskaos länge, jag skulle nog bryta i hop efter en vecka jag tycker liksom nu att två dar
är helt fruktansvärt!!!!!
 
Men men nu till lite pyssel
(pyssel hörnan är hör o häpna nystädad iallafall :D)
 
Idag har jag provat på att göra två olika kortvikningar :)
 
Det första är ett så kallat "swingCard"
 
Ett "SwingCard" är ett kort med en rörlig del i mitten som byter håll när man "öppnar
o stänger" kortet :)
 
Så här ser det ut när det ligger ner!
 
Och så här ser det ut upp ifrån! Den stora fyrkanten i mitten rör sig.
 
Framsida!
 
Baksida!
 
"Mitten!"
 
Den här sidan på fyrkanten är alltså framme när kortet är Stängt....
 
...Och när man öppnar kortet "snurrar" fyrkanten runt o denna sida kommer fram :)
 
Så här ser det ut när kortet är öppnat :)
 
Fina cupcakes :)
 
Mitt andra kort är ett "zig zag card"
 
Kortet från sidan :)
 
Så här ser det ut när det är öppnat :)
 
Öppet o ligger ner (svårt att få en bra bild)
 
 Och så kan man lyfta på en flik i mitten där man kan skriva sin hälsning :D
 
 
 
 
Kortet hålls ihop av ett band som går runt kortet och som man trär av o på :)
 
Kortet stängt o bandet på :)
 
Lite blommor, pärlor o prickar :)
 
Ett grattiskort :)
 

Nå vad tycks om de nya vikningarna?? gillar ni dem??
De va iallafall roliga att göra :)
 
Över o ut!
 

Kommentarer
Postat av: mamma

Oj vad krånligt det såg ut men fina blev dom.
Puss o Kram

Svar: Taack Tack!! puss
Erika S

2012-12-30 @ 09:46:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0