*Pysselmåndag*

(Sorry detta inlägg kommer upp väldigt sent, men internet h*lvete hängde sig tidigare
men nu funkar det igen :D)
 
God kväll!
 
Dags för *pysselmåndag* igen :D
 
Idag tänkte jag visa hur jag gör mina "julkuletags" :)
 
Jag använder mig utav PANDURO'S cirkelpunch 3"
Men man kan så klart använda något annat ett glas tex :)
 
Klipp/puncha ut en eller fler cirklar
 
Vet inte storleken på cirkeln men de är ganska stora :)
 
Sen är det dags att börja dekorera :D på just denna har
jag använt mig utav "dekorationstejp" men man kan använa det mesta
(imorgon kommer jag att visa fler jag gjort )
 
 
Nu är hela täckt :)
 
Jag valde även att använda lite smalare svart tejp
 
Så här ser det ut innan man klippt till den
 
Klipp noggrant runt kanten
(om man ska ha en baksida kan man bara vika in kanterna,
men jag klipper jämt)
 
Så här ser den ut färdigklippt :)
 
Sen är det dags för själva "pluppen" Jag gör alltid hålet först o klipper ut
figuren sen, för det är svårt att få hålet i mitten :)
 
Limma.....
 
....Och sätt ditt
 
Sen dekorerade jag lite med glitterlim
 
Nästan klar :)...... bara....
 
 ......Snöret kvar :) ta vilket du vill o vik det dubbelt, trä det
genom hållet o sen genom öglan o dra åt!
 
Klaaaar!!!
 
Dem går verkligen fort att göra så man hinner göra många innan jul :D
 
Tänkte avsluta med en charmig bild på mitt monsterbus ;)

 
 Över o ut!!

Kommentarer
Postat av: mamma

Det fattas bara lite julpyssel på Sally så kan hon bli ett jul kort hon också. Kram

Svar: mmm min söta lilla monsterbus :)
Erika S

2012-11-13 @ 15:24:34
Postat av: Amanda.O

Superfint! :)

Svar: Taack!
Erika S

2012-11-14 @ 14:46:20
URL: http://mittbo.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0