*Pysselmåndag*

Heej!
 
Äntligen måndag o det betyder *PYSSELMÅNDAG*
WIIIIIIE :D
 
Idag visar jag hur jag gör ett "tea light card" eller kort sagt ett "ljuskort" :)
 
Ett kort som innehåller 4 värmeljus perfekt kort om man ger bort en ljuslykta eller dylikt :)
 
Dela på ett cardstock så du får en pappersremas som mäter 15x30 cm
 
 
 
Bigga pappret (bigga=skåra utan att skära helt igenom, gör det lättare att vika pappret)
Bigga pappret vid 1 cm, 3 cm, 7 cm och 9 cm. Sen kan man välja att bigga vid 20.5 cm
eller som jag gjort vid 24.5 cm om man biggar vid 20.5 cm så kan man göra ett "vanligt vikkort"
Men jag valde att bigga eller rättare sagt kappa pappret vid 24.5 cm (ej kappat på bilden)
 
Sen kollar man med ljusen att det stämmer
 
Och drar ett blyertsstreck så man vet vart man ska limma
 
Sen ska man skära ut ett fönster ca 0.5 cm in från varje kant
 
Så här ska det se ut :)
 
Sen skar jag ut "fönsterplast" ur en vanlig plastficka
 
 
Och sen limade jag ditt plasten o satte "ljusförvaringen på plats (jag limmade ditt den där jag drog
strecket)
 
 
Sen är det dags för "tagfickan" jag valde samma cardstock som själva kortet :)
 
Skar ut det lite mindre än själva kortet o veck ner ena hörnet, sen gjorde jag små hål till mina
brads
 
Sen limade på tre sidor utav pappret o satte ditt "fickan" o satte ditt mina brads :)
 
 
Dags att fixa tagen där valde jag också samma cardstock
(ett cardstock räcker till hela kortet :D Så ca 12 kr för ett kort,, ganska bra va??)
 
Fixade hörnen lite :)
 
 
Denna har jag "klippt" ut med min big shot men ni kan välja vad ni vill :)
 
 
Stämplade mitt budskap o klistrade ditt den på tagen :)
 
Stämplade lite :)
 
Och satte ditt ett snöre i hålet.

Det ända jag inte visste hur jag skulle lösa var hur jag skulle få kvar ljusen (den jag fick
min insperation ifrån hade knutit ett snöre som på ett paket, men jag gillade det inte
riktigt)
 
Så jag klippte ut en liten smal bitt av pappret o limade ditt på insidan :D sen stoppade jag ditt
ljusen o gjorde samma sak på andra sidan
 
Sen satte jag ditt några blommor, löv, halvpärlor o några streck
(men ni kan ju så klart dekorera hur ni vill)
KLART!!!
 
 
Hoppas ni gillade mitt pyssel idag!
 
Denna vecka kommer jag att pyssla med måååånga julkort så håll koll i bloggen för några
kommer jag att visa upp här :)
 
Har även fått in önskemål om att dekorera tändsticksaskar så det kommer också inom kort :D
 
Över o ut!!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Amanda.O

Jätte kul att du visade hur man gör, blir super snyggt! Ja äntligen snart julkort! :D

Svar: Japp men lider av lite idetorka så det går väldigt sakta med julkortstillverkningen :S men men kommer nog snart igång :)
Erika S

2012-11-05 @ 19:21:01
URL: http://mittbo.bloggplatsen.se/
Postat av: mamma

OJ oj det är tur att jag har dig när jag behöver ett kort för jag fattar ingeting. Puss o kram

Svar: Det är svårt att förstå när man inte är van att pyssla ;) men säg till om du vill ha några julkort :D
Erika S

2012-11-05 @ 19:52:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0