Tips på vad man kan göra med sk. "mormorsrutor"

God morgon!
 
Här hos mig är det nu vitt på backen o så snöar det :D myssss!!
men snön har fastnat på parabolen så nu har jag ingen tv o P är inte hemma :( *snyftsnyft* :(
 
Men inte sörjer jag för det utan jag bloggar lite istället :)
 
Det verkar som om de flesta där ute är sjuka så jag
tänkte tipsa lite om vad man kan göra med de underbara virkade mormorsrutorna
 
Alla bilder är hämtade ur dessa två UNDERBARA böcker :D
 
"GALEN I GARN" av Susanna Zacke & Sania Hedengren FOTO: Magnus Selander
 
"GARN GARN GARN" av Susanna Zacke & Sania Hedengren FOTO: Magnus Selander
 
 
Overdrag till en pall :)
 
En lampskärm :)
 
Kudde o ett halvt överkast :)
 
Fickor på tunikan :)
 
Ett armband :) detta är bra för den som inte vill göra så stort arbete :)
 
En tavla :)
 
En kudde i regnbågensfärger :)
 
En fotölj :D (älskar denna fotölj) o en golvkudde :)
 
Man kan klä in ett handtag:)
 

Förnya en gammal väska :)
 
En halsduk:)
 
En kofta :)
 
fixa till fickorna till byxorna :)
 
Här var några ideer :) om ni inte redan har dessa böcker, så KÖP dem på engång
De är helt fantastiska o man får så sååå många ideer :) De har även släppt
en ny nu "garnnystan o tygtravar" den har jag beställt från jultidningsförlaget (tror jag)
o väntar med spänning på den :D
 
Här kommer ett sista tips på vad man kan göra
 

En mössa :) o denna har jag gjort själv när jag inte var så duktig på virkning så den är lite
stor o sne man jag gillar den ändå :)
 
Jag har virkat med "stickgarn" o gjort 5 rutor (med fyra varv på varje ruta) Sen virkade jag
toppen på mössan o sen ett par rader till nedre delen också :)
 
 
Beroende på hur snabbt man virkar så är det här ett ganska snabbt projekt :)
 
Det var allt för mig
 
Över o ut!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0