Premiär!!!

Hallå där!
 
Idag är det premär på en ny sak i bloggen :)
.
.
.
.
.
.
.
.
nämligen "PYSSEL MÅNDAG!!!"
Det betyder att jag varje måndag (i stort sett varje måndag iallafall)
 kommer göra ett pyssel som jag sedan visar upp här i
bloggen o beskriver med text o bilder hur jag gör :)
Min framtida dröm är att kunna filma allt o sen lägga upp det här, men det kanske kommer
så småning om :)
 
Iden har jag fått från min favorit blogg http://www.kwernerdesign.com/blog/ kolla gärna
in den hon gör sååå fina saker :)
 
Men men nu till pysslet jag gjort idag dagen till ära :)
 
Ett pannband :)
 
Så här gjorde jag:
Började med att ta fram ett garn o stickor nr 4
 
La upp 26 maskor
 
Sen stickar jag 2 räta o 2 aviga 2 räta o 2 aviga....... osv
 
Och efter en liten bit syns det väl vart det ska vara räta o vart det ska
vara aviga, sk resårstickning :)
 
Sen är det bara att sticka på :)
 
Tills arbetet mäter ca 48-50 cm (mät på ditt eget huvud) sen maskar du av!
 
Sen lägger du upp 10 maskor o stickar på samma sett 2 räta 2 aviga osv tills det lilla arbete
mäter ca 10 cm då maskar du av!
 
Och så har du alla delar du behöver :)
 
Då "syr" du ihop (jag virkade ihop det) det längre arbetet först o sen "syr" du ihop
 det lilla arbete runt det stora o sätter det lilla över den storas söm!
 
OCH VIPS SÅ HAR DU ETT PANNBAND :)
 
 
 
 
 
Jag har även gjort ett grönt tidigare :)
 
Insperationen har jag fått från internet men själva mönstret har jag "kommit på" själv :D
Man hinner göra ett pannaband på en kväll beroende lite på hur snabb man är,
men det är ett väldigt lätt arbete :)
 
Det var allt för mig idag hoppas ni kommer gilla min serie med "pysselmåndag" :)
 
Över o ut!!
 

Kommentarer
Postat av: mamma

Vad spännande. Nu kommer jag att förvänta mig något varje Måndag. Kram

Svar: Jaa jag ska försöka hitta på roliga saker :)
Erika S

2012-10-08 @ 17:41:08
Postat av: Amanda.O

Dehär gillar jag! ;) mera mera mera!

Svar: Vad roligt :) har ni några önskemål på vad jag ska göra??
Erika S

2012-10-08 @ 18:49:33
URL: http://mittbo.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0