*Pysselmåndag*

Hann göra ett pyssel att visa upp i bloggen idag iallafall :D
 
Idag har jag gjort en muggördel :)
 
 Bra att ha när man inte vill bränna sig på de öronlösa muggarna
 
Jag använder mig utav virknål 3
och svarta fårets garn "Tilda"
 
Detta mönster passar till Ikeas muggar, vet ej va de heter med de kostar 15 kr ;)
Börja med att lägga upp 20 luftmaskor
 Sedan virkar du så du har 20 stolpar
 Innan du vänder arbetet gör du 3 luftmaskor (de blir första stolpen på nästa varv)
 På restrerande varv virkar du alla stolpar i den bakre luftmaskmaskbågen
 Då blir det som en kant mellan varven
 Kontrollera att du hela tiden har 20 stolpar :)
Och glöm inte att alltid virka tre luftmaskor innan du vänder arbetet :)
 Sen är det bara att virka på......
 Så här ser det ut när man virkar i den bakre luftmaskbågen :)
Du ska virka 24 varv med stolpar men arbetet är 25 varv (ett varv med luftmaskor och 24 varv
med stolpar)
 Nu ska du göra smygmaskor i fem utav stolparna
 Sedan ska du göra 12 luftmaskor....
 Och sedan en smygmaska i samma stolpe
 Sedan smygmaskar du till andra sidan (nio smygmaskor tror jag att jag gjorde för att få fem kvar)
 Sen gör du tolv luftmaskor igen och sticker ner i samma stolpe och smygmaskar varvet ut....
 Och TAAAADDDAAA så har du gjort två knapphål :D
 Tyvärr har jag inga med knappar att visa (efter som alla mina knappar ligger nedpackade och vi
fortfarande bor i husvagnen) men så här ser de ut :)
 Och så här är tanken att den ska sitta på muggen :) 
 Jag har även gjort ett lite underlägg i samma garn :)
 Det är väl fint ihop??
 
Om du har en annan mugg kan du bara andra på varvantalet, kanske bara göra 15 eller 20 varv med stolpar :)
 
Det var mitt pyssel för idag, lite sent men iallafall :)
 
Hoppas ni blir inspererade att virka lite och om du använder mitt mönster skulle jag bli jätte glad
och du länkade tillbaka till min blogg :) jag skulle bli ännu gladadare om du även kunde
kommentera på detta inlägg så kanske jag hittar till din blogg och får se på din skapelse :D
 
Över och ut!!

Kommentarer
Postat av: Amanda Olsson

Va fint de blev! Är så roligt och inspirerande, bra beskrivning. Vill ha mer! ;)'

Svar: Tack snälla du :)
Erika S

2013-11-05 @ 15:30:27
URL: http://mittbo.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0