*Pysselmåndag*

Hallå där!!
 
Idag är inte den bästa dagen, jag vaknade upp med nackspärr och svullen hals :( :(
Men jag har gjort ett litet pyssel till er ändå :)
 
 
 
Idag ska jag visa hur man gör ett waterfallcard.
 Och så klart gjorde jag ett i julstil :)
 
 
 
Börja med att klippa ut fyra bitar du kan stämpla på och fyra bitar som är lite större
än de bitar du ska stämpla på.
Stämpla motiven och limma/klistar ihop dem.
Skär/klipp till en lång bit som är lika bred som din bild
Och skåra den! Det första skåret ska vara lika stort som motivbiten och sen skårar du tre
till med 1.5 cm mellanrum
Sen klistar/limmar du dit första bilden precis under den första skårade linjen.
På den andra bilden är det viktigt att bara limma/klistra upptill bak på bilden!!
Och sätta den precis under den skårade linjen..
Sen gör du samma sak med tredje...
...Och fjärde bilden!!
Sen kliper du till två bitar till precis som i början men nu ska de passa till kortbasen.
och så skär du ut en bit till som du sätter fast med brads på bakgrunden..
Som du ser ska den bakre flärpen på själva "vattenfallet" vara längre än den främre, där bilderna
sitter
Sen klistrar/limmar du precis i nedre kanten på vattenfallet....
....Och sätter den kant i kant.
Snart är det klart ;) Men först måste du göra ett hål på den bakre flärpen i "vattenfallet..
...Och knyta fast ett band och sätta fast allt på kortbasen!!
Nu är det KLART!!!
Så här blir det när man...
..Drar i bandet :)
 
Och som vanligt hoppas jag ju så klart att ni förstår annars är det bara att fråga mig :D
 
Över och ut!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0