2013 ---------------> 2014

Helt galet att det redan är fredag!! och det har redan gått 10 dagar på det nya året :S
fast jag tycker att det är skönt me det nytt år, för om man kunde skulle jag radera ut förra
året ur minnet, det var ett riktigt j*vla skit år!!!! Rent ut sagt...
 
Sen är det klart att förra året hade några höjdpunkter, och det bästa av allt är helt klart
odlingsutbildningen i Dingle, jag har träffat helt fantastiska människor, lärt mig mer än mest och 
befunnit mig i fantastiska miljöer :D
Här kommer några av de måååånga bilder jag tagit under året :
Här är vi på en av de första studieresorna :)
Vår vackert träd :)
 
Löksättning :)
Jag och underbara Lena besökte smögen på min födelsedag :D
Här är när jag var nere under sommaren :)
Ett grönkålsfält :) Ochså på en studieresa!
Vi skördar morötterna som vi sådde på våren :)
 
En sorts mangold, suuuuper fin :D
Vi skördar kål :)
Savoykål, såå himla fin, ser ut som en krusbladig blomma :)
Doftärtorna på växthusväggen :)
Vi delade perener med Gunnel :)
Underbara blommor :)
Här var vi ochså på en studieresa :D
Samma studieresa men här kollade vi på äpplen istället :)
Och julstjärnorna :D
 
Helt sjukt att jag har pluggat ett år :D
 
Och i Februari börjar jag plugga igen :D (varför sluta när man har ångan uppe :P)
Men det blir det något helt annat, nämligen yogalärare :D :D mer om det kan ni läsa
 
Jag tror nämligen på sambandet mellan hälsa och trädgård :D så jag kommer jobba med både
odling och hälsa framöver :D så om ett år har jag min dröm, en odlingsutbildning, ett växthus
och en utbildning inom hälsa ( det och några till punkter gjorde jag som ett drömmål, i slutet på
2012 när jag fick reda på att jag hade kommit in på odlingsutbildningen :) och så satte en tidsplan på
5 år och för att få till de andra punkterna också så behövs nog fem år :P Och 2014 är år två! )
 
Nu vet ni lite om hur det har vart och hur det ska bli :)
 
Imorgon(förhoppningsvis) kommer jag att berätta en annan sak här i bloggen :)
 
Över och ut!!
 

Kommentarer
Postat av: Amanda Olsson

Å va härliga bilder! Jag längtar till vår och sommar!!!

Svar: Jag med!!! För då kan jag bygga upp mitt växthus :D :D
Erika S

2014-01-10 @ 18:42:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0