Äntligen!

Efter mycket strul med bla hackad dator >:( kan jag äntligen blogga igen :D
 
Jag skrev ju att jag skulle berätta något förra gången (och nej jag är inte gravid :P ) utan
jag skulle avslöja att jag går på en diet :P kanske inte låter så konstigt, men ni som känner mig
vet vilken motståndare jag är emot dieter så för mig är det väldigt STORT!!
 
Jag äter via/med "the Fast metabolism diet" Det är tre faser varje vecka:
 
Måndag och tisdag äter jag "mycket" frukt och fullkorn, så här kan en typisk dag i fas
ett se ut: Jag börjar dagen med en fruktsmoothie
 Min favorit är med saften från en apelsin och en halv citron, ett skalat päron och några blåbär :) 
 
Tre timmar senare äter jag en frukt och tre timmare efter det äter jag lunch
 En lunch av broccoli o kyckling
 
Tre timmar senare äter jag en frukt igen och tre timmar senare äter jag midddag bestående av tex
kött och råris med sallad.
 
Onsdag o torsdag är fas två och då äter jag "mycket" protein och grönsaker
Då börjar jag dagen med en äggviteomelett och spenat
 Tre timmar efter det äter jag ett ägg och tre timmar efter det äter jag lunch 
 Lunch :D

tre timmar senare äter jag ett ägg till och tre timmar senare äter jag middag
 Fisk, Sallad och ägg :)
 
I fas tre (fredag, lördag och söndag) äter jag det jag ätit under veckan men då får jag även
lägga till nyttiga fetter så som nötter, frön, olivolja, avokado och lax.
 
Jag börjar oftast dagen med en smoothie och en osötad fullkornsmacka med
skinka tre timmare efter det äter jag en avokado eller lite solrosfrön, sen äter jag en
lunch med fisk o sallad, tre timmar senare ett mellanmål igen och tre timmar efter det äter
jag middag och det kan vara antagligen kött med sallad, taco eller något annat lyxigt
 Middag Vitkålsallad med apelsin och solrosfrön o en köttbit
 
 Frukost omelett med solrosfrön, sallad och en smoothie :)
 Också en middag sallad, råris och kött :D
 
Jag äter ej mjölkprodukter, socker, vete, koffein och alkohol under hela denna tid.
 
Jag ska äta denna diet i 28 dagar (fyra veckor) och har nu ätit den i 16 dagar, första veckan
gick mycket bra :) förra veckan var hemsk!!!! (vet ej om det beror på dieten eller att jag
hade min mens) men förra veckan va skit jobbig!!! Jag tycker denna diet funkar kanon bra :) jag
äter var tredje timme, är aldrig hungrig och har gått ner 3 kg :D :D I början var det svårt att äta
var tredje timme men nu säger kroppen till när det gått tre timmar :) 
 
Jag har under denna tid lärt mig mycket och jag mår super bra, alltså verkligen super bra :D :D
orkar träna (fem dagar i veckan) och är väldigt sällan trött :D Men så klart saknar jag vissa
saker och det jag saknar mest är svart te, ost och chips ;) men nu är det bara 12 dagar kvar och
så jag har redan gjort halva tiden ;)
 
Kommer blogga lite om hälsa fram över i bloggen hoppas ni kommer gilla det :)
 
Över och ut!!
 
Btw jag har fått så galet långt hår så nu kan jag göra en rosett i håret av mitt egna hår :D
 Fint va?? :D
 

Kommentarer
Postat av: Amanda Olsson

Vill gärna läsa mer om hälsa! superfint hår ;)

2014-01-22 @ 15:46:56
Postat av: Mamma

Kan det va nåt för mig. Det ända som såg gott ut var den röda drinken och kycklingen o köttet:)

Svar: nää mamma det är nog inget för dig :P det är för mycket grönsaker ;) hehe!!
Erika S

2014-01-23 @ 17:05:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0